Σάββατο, 4 Ιανουαρίου 2014

Σε τι ωφελεί έναν μαχητή η εξάσκηση με το σχοινάκι;

Τα μαχητικά αθλήματα έχουν υιοθετήσει στην ύλη της προπόνησης τους, την άσκηση με το σχοινάκι. Η άσκηση αυτή κάνει καλό στον οργανισμό του μαχητή. Αυξάνει τον μεταβολισμό και την αντοχή του καθώς και τον προθερμαίνει. Επίσης η εξάσκηση με το σχοινάκι εκπαιδεύει τον εγκέφαλο σε συνάρτηση με το σώμα, στις λειτουργίες του συντονισμού.

Αναλυτικότερα :
Αδυνάτισμα και προθέρμανση
Προθερμαίνει και αδυνατίζει τον αθλητή το ίδιο αποτελεσματικά όσο και το τρέξιμο ή το ποδήλατο σε ίσιο δρόμο. Αυξάνει τον μεταβολισμό του μαχητή, καθώς και αυξάνει τους ρυθμούς της καρδιάς του και κάνει καλό στις καρδιακές του αρτηρίες.

Αντίληψη και συντονισμός
Ο μαχητής συντονίζει τον εαυτό του ώστε να πηδά όσο χρειάζεται για να περάσει το σχοινάκι κάτω από τα πόδια του και πάνω από το κεφάλι του σε ένα χρόνο χωρίς να μπερδευτεί. Να συντονίσει δηλαδή τον εαυτό του, “σαν ένα ενιαίο σύστημα”, όπου τα πόδια συνεργάζονται με τα χέρια. Είναι σημαντικό αυτό αφού σε κάθε κίνηση που εκτελεί το σώμα, όλα τα μέλη του συνεργάζονται και όλα λειτουργούν σαν “ένα”. Για παράδειγμα αν εκτελέσουμε ένα ίσιο jab, θα πρέπει να συντονίσουμε τα πόδια μας ανάλογα, ώστε να μας επιτραπεί η εκτέλεση της κίνησης από το ίδιο μας το σώμα. Αν τα πόδια μας είναι σε λάθος θέση, ενδεχομένως να μην μπορούμε να φτάσουμε τον αντίπαλο. Αλλά για να μπορέσουμε να συντονίσουμε το σώμα μας θα πρέπει να κατέχουμε την ίδια την γνώση του «συντονισμού» !.

Βελτίωση αντοχής
Το σχοινάκι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κλειστούς χώρους, εξομοιώνοντας το τρέξιμο όπως αναφέραμε και πριν. Δηλαδή ο μαχητής μπορεί να κάνει ταχύτητες, βελτιώνοντας την αντοχή του και να τονώσει του μύες του. Η εκτέλεση της άσκησης αναλόγως τον σκοπό, διαρκεί από τρεις έως πέντε γύρους των τριών έως πέντε λεπτών για κάθε γύρο.
Κάθε λεπτό μπορεί να χωριστεί σε 2 φάσεις. Την κανονική εκτέλεση σε 45 δευτερόλεπτα με χαλαρό ρυθμό, και την γρήγορη εκτέλεση, με ταχύτητες πιέζοντας τον οργανισμό μας στα άκρα για 15 δευτερόλεπτα. Οι χρόνος και ο ρυθμός μπορούν να μεταβληθούν, αναλόγως τον σκοπό της προπόνησης μας και πάντα κάτω από τις εντολές του δασκάλου μας. Άλλη προπόνηση κάνει κάποιος για πρωταθλητισμό και άλλη για συντήρηση ή άθληση ή για αυτοάμυνα.

Τελικά το σχοινάκι είναι πολύ σημαντικό στην προπόνηση του μαχητή. Είναι ένα οικονομικό και αποτελεσματικό εργαλείο αφού μπορούμε να κάνουμε την δουλειά της προπόνησης μας και να το βρούμε στην αγορά φτηνότερα από έναν διάδρομο ή ένα ποδήλατο, εξοικονομώντας χώρο, χρήμα και χρόνο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου